Att vara hållbar både på jobbet och som människa är något vi verkligen tycker är viktigt. Att röra på sig ger direkt positiva effekter på kroppen. Och efter böcker som ex “Hjärnstark” vet vi ju nu också att fysiskt aktivitet har en direkt koppling till hur vi hanterar stress, hur det kan förbättra vårt minne (bättre än Sudoku och korsord) och t.o.m göra oss mer intelligenta. Det tycker vi extra mycket om. 😊 Här kommer några enkla träningstips vi snappat upp!

1. Det klassiska. För in träning i vardagen. Rör på dig ofta på din arbetsplats och stå gärna upp när du jobbar.

2. Gör något du verkligen tycker är kul. Alla älskar inte löpträning. Men kanske är det kul att fuldansa med barnen. Eller bara ta en riktig långpromenad med en bra pod i öronen.

3. Träna tillsammans med andra! Det ger motivation och gör det lättare att verkligen komma iväg. Vi gillar tips 3 och har därför inlett ett samarbete med tidigare längdhopperskan Erica Johansson. Erica peppar oss, ser till att träningen passar för alla nivåer och vi kör oavsett väder. Varmt välkommen att hänga på oss alla fredagar fram till midsommar, 11.30-12.15  på Hedens utegym/lekplats i Göteborg.

Anmäl dig gärna till någon av oss på Your Talent! 🙂